سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوشا گفته بود پس تکلیف سیدمهدی چیست و به او گفتند آقای قلعه‌نویی به این نتیجه رسیده شما دروازه‌بان باشی و رحمتی جدا می‌شود!

اینکه ستار همدانی و کریم بوستانی باید کنار بروند و حمید بابازاده هم به عنوان مربی دروازه بان ها در استقلال فعالیت کند.این شرایط جدا از شرایط مالی بود که اصلا بحث به آنجا کشیده نشد.البته روز گذشته باشگاه استقلال بیانیه ای را صادر کرد و از شروطی که رحمتی برای استقلال گذاشته بود پرده برداشت.شرط هایی که دقیقا همین شرط های ذکر شده در بالا است بدون اینکه نامی از شخصی برده شود.در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده است:«سیدمهدی رحمتی در جلسات حضوری و مکالمات تلفنی مختلف با علی نظری‌جویباری، معاون ورزشی و مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال سه شرط را درباره حضور مربی مورد علاقه خود و عدم حضور دو همکار فعلی امیر قلعه‌نویی در فصل آینده تعیین کرد که از نظر باشگاه استقلال و قوانین فوتبال حرفه‌ای پذیرش این شروط امکانپذیر و قانونی نبود. اگر چه ایشان در آخرین مذاکره خود اعلام آمادگی کردند که مربی مورد علاقه خود در فصل آینده در استقلال حضور نداشته باشد اما مربی فعلی دروازاه‌بانان تیم استقلال هم کنار گذاشته شود!»

این اتفاق ها در حالی افتاده است که سید مهدی رحمتی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.حرف هایی که بدون شک برای دروازه بان سابق استقلال عذاب آور بوده است.اینکه مسئولان باشگاه استقلال با خسرو حیدری در برزیل تماس می گیرند تا در همان جا با رحمان احمدی وارد مذاکره شود.یا تماس با علیرضا حقیقی از طریق وایبر و پس از آن مذاکره با سوشا مکانی که به قول خود سید:« حتی خبر دارم با سوشا مکانی هم صحبت کرده‌اند البته نظری جویباری گفت به جان دخترم به دفتر من نیامده در حالی که سوشا از دوستان من است و گفت در دفتر جویباری مذاکره حضوری داشتیم و به من گفتند آقای قلعه‌نویی تو را به عنوان دروازه‌بان اصلی می‌خواهد. سوشا گفته بود پس تکلیف سیدمهدی چیست و به او گفتند آقای قلعه‌نویی به این نتیجه رسیده شما دروازه‌بان باشی و رحمتی جدا می‌شود! که چند روز قبل خود سوشا در مصاحبه‌ با خبرگزاری‌ها به این اتفاق اشاره کرد.»سید همان طور که خود استقلالی ها هم در اطلاعیه شان آورده اند شروطی را برای تمدید قرارداد با استقلال داشته است.البته به نظر او یک کمی هم کوتاه می آید و می گوید اگر نمی خواهید بابازاده مربی دروازه بان ها باشد ایرادی ندارد اما شخص دیگری را به جای بوستانی برای این پست انتخاب کنید که این حرف مخالفت امیر قلعه نویی را به همراه دارد.
 
حرفی که بهانه ای می شود برای شعله ور شدن آتش های زیر خاکستر و جدایی رحمتی از استقلال.رحمتی از تیم محبوب خودش جدا می شود.حتی در ویژه برنامه ماه رمضان در شبکه سوم سیما هم با ناراحتی از این رفتن حرف می زند اما باید گفت که مسئولان باشگاه استقلال هم در این زمینه یک سیاست تعریف شده دارند.سیاستی که باعث می شود تا همیشه بازیکنان ها بدهکار بمانند و در اذهان عمومی آنها باشند که ساز جدایی را کوک کرده اند.باشگاه استقلال اگر بازیکنی را نمی خواهد باید با صراحت این را هم به به خود بازیکن و هم به هواداران اعلام کند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.به عنوان مثال در ماجرای جواد نکونام همه به خوبی می دانند که استقلال کاپیتان تیم ملی را نمی خواهد اما مسئولان این باشگاه با بیان اینکه نمی توانند با جواد نکونام تماس بگیرند ذهن هواداران را وارد فاز دیگری می کنند.آیا تماس گرفتن با کاپیتان ایران که بدون شک چند خط تلفن همراه دارد تا این اندازه سخت است؟آیا دوستان و واسطه ها نیستند که بتوانند شما را به نکونام وصل کنند؟نخواستن رحمتی و نکونام هیچ ایرادی ندارد و هر مربی ای حق دارد تا با توجه به برنامه هایش تیم خود را ببندد اما بیان این حرف که این بازیکنان در فهرست ما بوده اند،ما نتوانسته ایم پیدایشان کنیم و ...بهانه هایی است که فقط و فقط بازیکن را مقابل هوادار قرار می دهد نه چیز دیگری.





تاریخ : شنبه 93/5/18 | 11:27 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر

نتیجه بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان / 1 بر 0 استقلال تهران پایان یافت

هفته دوم لیگ برتر ایران / بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان / یک پنالتی برای استقلال تهران از دست رفت 

دو تیم همنام استقلال تهران و خوزستان به مصاف هم رفتند

به گزارش سایت ولگردی این بازی از ساعت 19:30 روز جمعه 17 شهریور در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در این بازی امیر قلعه نوعی هدایت تیم تهرانی و عبدلله ویسی هدایت تیم اهوازی را بر عهده داشتند.

در ابتدای این بازی یک دقیقه سکوت برای شهدای غزه انجام شد

این بازی در دمای 38 درجه سانتیگراد  انجام می شود

در بین دو نیمه این بازی مهدی تاج نماد ایثار و مقاومت را به نماینده حماس اهدا کرد.

نیمه اول بازی :

در دقیقه 5 سیف الهی یک موقعیت تک به تک را در مقابل فروزان دروازه بان استقلال تهران از دست داد و فروزان در این صحنه توپ را دفع کرد.

در دقیقه 6 سبف الهی دومین موقعیت خوب خود را در محوطه جریمه از دست داد.

در دقیقه 8 ضربه شهباز زاده از بالای دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.

سیف الهی یک ضربه ایستگاهی زد که فروزان این ضربه را دفع کرد.

در دقیقه 30 استقلال تهران با ضربه سر قاضی میتوانست دروازه استقلال خوزستان را باز کند که با واکنش خوب دروازه بان استقلال خوزستان توپ دفع شد.

در دقیقه 36 روی خطلای کاردوست روی کرار جاسم یک ضربه پنالتی برای استقلال تهران اعلام شد.

که آرش برهانی در دقیقه 37 این پنالتی را به بیرون زد.

داور در نیمه اول دو دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

در دقیقه 46 سیف الهی یک تک به تک مسلم را از دست داد.

این نیمه با نتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان رسید تا دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

نیمه دوم بازی

در دقیقه 53 سیف الهی یک توپ ربایی کرد و یک تک به تک بدست آورد اما با تعلل خودش توپ را از دست داد و به زمین خورد.

در ادامه دو تیم موقعیت هایی داشتند ولی نتوانستند گلی به ثمر برسانند

داور در نیمه دوم 4 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

در دقیقه 91 سجاد شهباز زاده رو پاس به بیرون رمضان زاده در محوطه جریمه با یک ضربه زیبا توپ را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد.

بازی در نهایت 1 بر 0 استقلال تهران به پایان رسید.

تا استقلال با این برد 6 امتیازی شود.




تاریخ : شنبه 93/5/18 | 11:17 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر
بازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1 سپاهان 2 2 0 0 4 0 4 6
2 استقلال 2 2 0 0 3 1 2 6
3 پدیده مشهد 2 1 1 0 3 0 3 4
4 تراکتورسازی 2 1 1 0 2 1 1 4
5 صبای قم 2 1 1 0 2 1 1 4
6 فولاد خوزستان 2 1 0 1 3 2 1 3
7 راه آهن 2 1 0 1 3 3 0 3
8 سایپا 2 0 2 0 0 0 0 2
9 ملوان 2 0 2 0 0 0 0 2
10 نفت تهران 2 0 1 1 2 3 -1 1
11 استقلال صنعتی 2 0 1 1 1 2 -1 1
12 ذوب آهن 2 0 1 1 1 2 -1 1
13 پرسپولیس 2 0 1 1 1 3 -2 1
14 گسترش فولاد 2 0 1 1 1 3 -2 1
15 پیکان 2 0 1 1 0 2 -2 1
16 نفت مسجد سلیمان 2 0 1 1 0 3 -3 1

 




تاریخ : شنبه 93/5/18 | 4:5 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر
1-ایرج دانائی فرد و مهدی پاشازاده بازیکنان استقلال در تیم منتخب جهان بودند.البته مهدی پاشازاده به علت پاره‌ای از مسایل امکان حضور در این تیم را پیدا نکرد.اما برای بازی در این تیم از وی دعوت به عمل آمده بود.
2-در سال 1377 فدراسیون فوتبال آسیا ناصر حجازی را به عنوان دومین دروازه‌بان برتر قرن در فوتبال آسیا بعد از محمد الدعیه از عربستان انتخاب نمود.
3-ایران در جام جهانی 1987 آرژانتین 2 گل زد که هر دو توسط بازیکنان استقلالی به ثمر رسید.ایران در بازی اول خود سه بر صفر مغلوب هلند شد در بازی دوم خود با اسکاتلند به تساوی 1-1 رسید که گل ایران را ایرج دانایی فرد به ثمر رساند.در بازس سوم نیز برابر پرو ایران 1-4 شکست خورد که تک گل ایران را حسن روشن زد.
4-استقلال تهران تنها تیمی از ایران است که 4 بار به فینال جام باشگاههای آسیا رسیده است که 2 بار به مقام قهرمانی در سطح آسیا رسیده و از این حیث پر افتخارترین تیم ایران است
5-استقلال با 6 قهرمانی در جام حذفی و 3 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم در ایران در فتح این جام است. همچنین تیم استقلال در مجموع با 2 قهرمانی 2 نایب قهرمانی و 1 سومی پر افتخارترین تیم در دوران لیگ برتر بعد از
 سپاهان است.

6-یشینه رقابت دربی سرخابی به رقابت دو باشگاه شاهین و تاج باز می‌گردد. هسته اول هواداران با باشگاه شاهین شکل گرفت و سپس باشگاه تاج هم هواداران خود را یافت. در آن شهرآورد شاهین سفیدپوش و تاج آبی پوش بود. بعدها با جابجایی دسته جمعی بازیکنان شاهین به پرسپولیس، بازیهای تاج و شاهین حساسیت خود را از دست داد و شهرآورد تاج - پرسپولیس و پس از انقلاب استقلال - پرسپولیس (پیروزی) جایگزین آن شد

7-استقلال تعداد افتخاراتش 67فقط داخلی
پرسپولیس تعداد افتخاراتش47
فقط داخلی

8-افتخارت خارجی 
استقلال تعداد افتخارات15(دو قهرمانی-
دونائب قهرمانی دو سومی آسیا-همینجور که
میدونید قهرمانشدن تو آسیا خیلی قدرت
میخواد)(بقیه-جام های هندوستان-اماراتو...)ا


پرسپولیس تعداد افتخارت4(البته جام در جام 
که... وسه مقام سوم آسیا که جز سایته پرسپولیس-هیچ جا ثبت
نشده)!
9-افتخارت در لیگ تهران 
استقلال در لیگ تهران 15قهرمانی و 7نائب قهرمانی داره
پرسپولیس در لیگ تهران 6قهرمانی
10-رنکینگ جهانی
استقلال در رنکینگ جهانی 104جهان است
پرسپولیس در رنکینگ جهانی245جهان
است!!عجیبه
11- تعداد برد رو در رو
استقلال25برد
پرسپولیس19 برد 
12-رنکینگ قرن در آسیا
استقلال تیم سوم قرن آسیا شده
پرسپولیس تیم پنجم قرن آسیا شده
13-استقلال رکورد تاریخیه 130 هزار نفر رو
در آزادی توآسیا داره(فینال جام باشگاه های آسیا در آزادی در سال1378 با جوبیلوایباتا) که الان صندلی گذاشتن دیگه میشه گفت رکورد ابدی انصافا
-تیم پرسپولیس هم با رکورد96 هزار نفر دومه
14-استقلال رکورد سریع ترین گل تارخ داربی در ثانیه 47 رو داره
-استقلال رکورد دیرترین گل تاریخ داربی در دقیقه 93 رو داره
15--استقلال رکور 70 گله زده در یک فصل رو داره
-استقلال دو آقای گل 21 گله و رکوردار کلی در کله لیگ داره
-استقلال تعداد گله کلی پرسپولیس رو 70 تایی کرده
و ...
امیدورام لذت ببرید
لنگی ها هر وقتی این افتخاراتو داشتن بعد ادعا کنن.




تاریخ : جمعه 93/5/17 | 8:43 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر
خسروی: صادقیان نیاز به مشاوره روانی دارد

خسروی: صادقیان نیاز به مشاوره روانی دارد

خبرلایو- کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است که هافبک تیم فوتبال پرسپولیس نیاز به مشاوره روانی دارد.

علی خسروی در مورد عملکرد تیم داوری بازی فولاد و پرسپولیس گفت: داوری مشکلی نداشت و فقط همان یک صحنه درگیری صادقیان مشکل‌دار شد. واقعاً در آن گرما بازی و داوری کردن کار سختی بود و دیدید که بازیکنان، مربیان و داوران از هر فرصتی برای آب خوردن استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: در آن صحنه بحث برانگیز 50 درصد تیم داوری مقصر بود و و 50 درصد صادقیان. واقعیت این است که در آن صحنه هند اتفاق افتاد چون طبق قانون اگر هنگام تکل دست از بدن بازیکن جدا شود و توپ به آن بخورد هند شده و این مسئله را فغانی در کلاس داوری هم تدریس کرد. در مجموع تیم داوری باید خطای هند بازیکن فولاد را اعلام می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: هر چقدر تیم داوری در آن صحنه اشتباه کرد نباید صادقیان آن حرکت را انجام داد و با دست به سینه داور می‌زد. طبق قانون ژست اهنت آمیز صادقیان مقابل داوری کارت قرمز مستقیم داشت. با توجه به اینکه صادقیان پس از اخراج داور را لمس کرده باید بیشتر از یک جلسه محروم شود. مطمئناً اگر این اتفاق در کشوری مانند آلمان یا انگلیس رخ می‌داد بازیکن حداقل 3 ماه محروم می‌شد.

خسروی در خصوص علت خشونت پیام صادقیان خاطرنشان کرد: نوع تربیت ورزشی صادقیان قابل بحث است، اینکه چرا این بازیکن در هر بازی بازیکنان را می‌زند و دچار مشکل می‌شود. صادقیان برای بهتر شدن احتیاج به مشاوره روانی دارد. من هیچ بازیکنی را مانند صادقیان ندیدم که به این اندازه پرخاشگر باشد. اگر دقت کنید می‌بینید که صادقیان بیشتر از اینکه از پایش استفاده کند از دستش استفاده می‌کند،‌ فکر می‌کنم این بازیکن اگر سمت ورزش‌های رزمی می‌رفت موفق‌تر بود.

وی ادامه داد: بازیکنی مانند صادقیان نباید اینطور باشد. او می‌تواند سال‌ها به تیم ملی کمک کند و بازیکن 35 ساله نیست که به حال خودش رهایش کنیم. با این حال فکر نمی‌کنم با محرومیت چیز خاصی درست شود. علی کریمی هم یک سال محروم شد اما در جام جهانی 2006 به ساک پزشکی لگد زد یا در بازی استیل‌آذین و پرسپولیس می‌خواست مسعود مرادی را مورد نوازش قرار دهد.خیلی خنده‌دار




تاریخ : جمعه 93/5/17 | 8:33 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر

تیم ملی فوتبال کشورمان روزهای تلخ و شیرین زیادی داشته است. 

به گزارش سرویس ورزشی جهان، 14 افتخار بزرگ در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است که در این 14 افتخار، 9 بار مربیگری تیم ملی بر عهده مربیان ایرانی بوده و 5 بار مربیان خارجی هدایت تیم ملی را بر عهده داشته‏اند. 3 حضور در جام‏های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان، سه قهرمانی در جام ملتهای آسیا در سالهای 47، 51 و 55، چهار قهرمانی بازیهای آسیایی در سالهای 53، 69، 77 و 81 و چهار بار صعود به المپیک در سالهای 43، 51، 54 و 58 (به علت مسائل سیاسی ایران در مرحله نهایی المپیک مسکو شرکت نکرد). اولین افتخار با مربیگری حسین فکری مربی سابق تیم ملی در کارنامه ایران ثبت شد که ایران برای اولین بار به المپیک توکیو صعود کرد. نگاهی داریم به 14 افتخار تاریخی فوتبال ایران. * مسعود پاشنا

تاریخ -محل -بازی -عنوان -نتیجه دیدار سرنوشت ساز -گلزن‏ها -سرمربی وقت تیم ملی 

30/3/43 کلکته صعود ایران به المپیک توکیو ایران 3 – هند 1 همایون بهزادی (2)، حمید شیرزادگان حسین فکری 

29/2/47 تهران اولین قهرمانی ایران در جام ملتهای آسیا ایران 2 – رژیم اشغالگر 1 همایون بهزادی، پرویز قلیچ خانی محمود بیاتی 

29/2/51 بانکوک دومین قهرمانی در جام ملتهای آسیا ایران 2 – کره جنوبی 1 علی جباری، حسین کلانی محمد رنجبر 

13/3/51 راول پندی صعود ایران به المپیک مونیخ ایران 2 – کره شمالی صفر صفر ایرانپاک، حسین کلانی محمد رنجبر 

24/6/53 تهر ان اولین قهرمانی ایران در بازیهای آسیایی ایران 1 – رژیم اشغالگر صفر مدافع حریف فرانک اوفارل 

7/6/54 تهران صعود به المپیک مونترال ایران 1 – عراق صفر علیرضا خورشیدی فرانک اوفارل 

23/3/55 تهران سومین قهرمانی در جام ملتهای آسیا ایران 1 – کویت صفر علی پروین حشمت مهاجرانی 

4/9/56 تهران اولین صعود ایران به جام جهانی 78 آرژانتین ایران 1 – استرالیا صفر غفور جهانی حشمت مهاجرانی 

22/12/58 سنگاپور صعود به المپیک مسکو ایران 4 – سنگاپور صفر حسین فرکی (2)، بهتاش فریبا، عبدالرضا برزگری حسن حبیبی 

14/7/69 پکن دومین قهرمانی بازیهای آسیایی ایران صفر – کره شمالی صفر ضربات پنالتی 4 بر یک به سود ایران علی پروین 

8/9/76 ملبورن دومین صعود ایران به جام جهانی 1998 فرانسه ایران 2 – استرالیا 2 کریم باقری، خداداد عزیزی والدیر ویرا 

28/9/77 بانکوک سومین قهرمانی در بازیهای آسیایی ایران 2 – کویت صفر کریم باقری، علی کریمی منصور پورحیدری 

21/7/81 بوسان چهارمین قهرمانی در بازیهای آسیایی ایران 2 – ژاپن 1 جواد کاظمیان، محسن بیاتی‏نیا برانکو ایوانکوویچ 

18/3/84 تهران سومین صعود به جام جهانی 2006 آلمان ایران 1 – بحرین صفر محمد نصرتی برانکو ایوانکوویچ





تاریخ : جمعه 93/5/17 | 8:27 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های قهرمانی آسیا از سال 1346 برگزار می شود و تا الان نیز ادامه دارد به طوری که چهارشنبه 27 شهریور تیم های استقلال ایران و بوریرام تایلند به مصاف یکدیگر می روند.



تیم فوتبال استقلال تهران در اولین حضور خود در سال 1349 توانست مقام قهرمانی را کسب کند. در این دوره دراکو رایکف که پیش از این مربیگری تیم ملی را عهده دار بود سرمربی استقلال بود. این مربی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در سال 1349 در برابر تیم هایی از کشور لبنان و مالزی با نتیج? 3-0 به پیروزی دست پیدا کند.

در نیمه نهایی تیم جوان اندونزی را برد و در فینال با تیم رژیم اشغالگر قدس رودر رو شد. در آن دوره تیم رژیم اشغالگر قدس در قاره آسیا بازی می کرد که در بازی فینال این دوره که در ورزشگاه پر از تماشاچی امجدیه برگزار شد. رژیم اشغالگر قدس با گل ازکیل هازوم بازیکن ملی پوش خود در دقیق? 43 پیش افتاد اما در دقیق? 83 استقلال با گل غلام وفا خواه مساوی کرد و بازی به وقت اضافه کشید در دقیق? 92 مسعود معینی توانست گل برتری استقلال را بزند تا این تیم برای اولین بار قهرمان آسیا شود.

شایان ذکر است که غلامحسین مظلومی با 5گل زده آقای گل این رقابت ها شد. در دوره بعدی این رقابت ها و در سال 1350 استقلال در بانکوک با تیم ارتش کره جنوبی و العربی کویت و پراک مالزی هم گروه بود که پیروزی در این 3 تیم در نیمه نهایی حاضر شد. اما نتوانست الشرطه عراق را ببرد و در رده بندی تیمی کره جنوبی را مغلوب کرد و سومی این رقابت ها را از آن خود کرد.
 


بعد از وقفه 14 ساله در این رقابت ها دوره 5 لیگ قهرمانان آسیا در سال 1364 برگزار شد اما به دلیل اینکه لیگ ایران در دوران جنگ تحمیلی به درستی انجام نمی شد چند دوره فقط قهرمان جام حذفی را به این رقابت ها می فرستادند. اما تیم ها نتایج قابل قبولی را نگرفتند تا دوره دهم لیگ قهرمانان آسیا استقلال که قهرمان لیگ قدس ایران شده بود توانست در این رقابت ها شرکت کند. 

در مرداد ماه سال 1369 استقلال در 2 بازی رفت و برگشت 1-1 و 1-0 با گل های صمد مرفاوی توانست مقابل حریفش پیروز شود و به مرحله بعد راه پیدا کند در مرحله بعد بازی ها به صورت گروهی انجام گرفت بعد از چند ماه وقفه استقلال در این مرحله با غلبه بر تیم هیا 25 آوریل کره شمالی و بانکوک تایلند و یک تساوی در برابر تیم محمدان بنگلادش که میزبان این رقابت ها بود توانست به نیمه نهایی راه پیدا کند. در این مرحله تیم پلیتا جا اندونزی را با 2 گل عباس سرخاب و شاهرخ بیانی مغلوب کرد و در 7 مرداد سال 70 در دیدار نهایی رویاروی لیائونینگ چین قرار گرفت و با غلبه بر این تیم با گل های مرفاوی و حسن زاده بعد از 20 سال قهرمانی این رقابت ها را بدست آورد. نکته قابل توجه اینجاست که منصور پور حیدری در قهرمانی اول استقلال به عنوان بازیکن و در دومین قهرمانی این تیم به عنوان سرمربی حضور داشت. در این دوره صمد مرفاوی با 6 گل زده آقای گل و مجید نامجو مطلق تکنیکی ترین بازیکن شناخته شدند. همچنین عابدزاده بهترین دروازه بان جام شد.



در دوره بعد این رقابت ها با غلبه بر تیمهای رقیب در سال 1370 و سه ماه بعد از قهرمانی در آسیا باز هم به فینال راه پیدا کرد. در مرحله نهایی در قطر استقلال با گل دقیقه 58 امیر هاشمی مقدم از الهلال پیش افتاد اما در دقیقه 73 نتیجه تساوی یافت تا در ضربات پنالتی حسن زاده و سرخاب و مرفاوی ناکام ماندند و این تیم نتوانست سومین قهرمانی خود را کسب کند.
در فصل 78-77 استقلال با سر مربیگری مرحوم ناصر حجازی توانست پس از 8 سال تا فینال جام باشگاه های آسیا راه پیدا کند.

در مقدماتی این رقابت ها استقلال در مجموع رفت و برگشت 3 بر 1 در برابر نیروی هوایی عراق پیروز شد. مرحله بعدی این رقابت ها به شکل گروهی برگزار می شد. استقلال 2 بازی خود در برابر الهلال و العین پیروز شد اما در بازی سوم به دلیل قطعی شدن صعود و استراحت بازیکنان اصلی این تیم در برابر نماینده ای از ترکمنستان بازی را واگذار کرد. 



دور نیمه نهائی در اردیبهشت ماه به میزبانی تهران بود و استقلال ایران در برابر دالیان چین به میدان رفت و با گل ها فکری و موسوی پیشی گرفت اما دالیان در دقایق 60 تا 75 گل ها را جبران کرد. و سومین گل را نیز در دقیقه 78 به ثمر رساندند. استقلال بازی برده را با باخت تعویض می کرد که ناگهان در دقیقه 78 علیرضا اکبرپور بازیکن تعویضی استقلال بازی را به تساوی کشاند تا در وقت اضافه در دقیقه 107 با گل علی موسوی و با قانون گل طلایی بتواند تیم برتر میدان باشد و به دیدار نهایی راه پیدا کند. در بازی فینال در برابر جوبیلو ایواتا در ورزشگاه مملو از تماشاگر در آ‍زادی قرار گرفت. در دقایق 34 و 35 تیم ژاپنی در ناباوری پیشی گرفت. دین محمدی یکی از این 2 گل را جبران کرد. اما بازی به نفع جوبیلو ایواتا به پایان رسید تا استقلال در فینالی دیگر مجدداً ناکام بماند.

در فصل 81-80  استقلال توانست تیم الاتحاد را در دقایق آخر دیدار برگشت در تهران با گل نیکبخت حذف کند. در دور گروهی با دو پیروزی پر گل و یک تساوی به عنوان دو گروه راهی دور پایانی مسابقات شد. در فروردین ماه 1381 میزبانی به استقلال تهران رسید.

در مرحله نیمه نهایی استقلال بازی را به تیم آنیانگ واگذار کرد. در این بازی به دلیل آب گرفتگی چمن ورزشگاه آزادی انتقادات فراوانی صورت گرفت و این اتفاق عاملی برای بازسازی این ورزشگاه شد.



در فصل 82-81 عنوان این رقابت ها تغییر کرد و با ادغام جام باشگاه های آسیا در جام آسیا مسابقات با نام لیگ قهرمانان آسیا سالانه برگزار شد.
استقلال در سال اول این مسابقات با عنوان لیگ قهرمانان آسیا توانست الفیسلی لبنان و نفت چی را از پیش رو بردارد. در مرحله گروهی 1 تیم صعود می کرد. استقلال که با تیم های العین امارات الهلال عربستان و السد هم گروه بود نتوانست با 2 شکست و 2 پیروزی به مرحله ی بعد صعود کند.

در سال 1385 در یک سهل انگاری و به علت ارسال نکردن به موقع مدارک از راه یابی به این مسابقات باز ماند. استقلال 1 بازی را نیز در این مسابقات انجام نداد.

در ادامه و در سیزدهمین حضور استقلال در این رقابت ها استقلال در گروهی با عنوان مرگ توانست به مرحل? بعد صعود کند.

شایان ذکر است که استقلال با پیروزی 2-0 در برابر العین در ورزشگاه آزادی و پیروزی 2-1 در برابر الهلال و گرفتن یک تساوی برابر الریان بازی های رفت را پشت سر گذاشت اما در بازی های برگشت با شکست 1-0 در برابر الهلال روند پیروزیش پایان یافت اما در ادامه با پیروزی برابر الریان و العین با 13 امتیاز به مرحل? بعد رسید. در مرحل? بعدی استقلال توانست با پیروزی 4-2 برابر تیم الشباب امارات و یک تساوی جواز حضور در مرحل? ی بعد را کسب کند.



در مرحله یک چهارم نهایی با غلبه بر تیم بوریرام تایلند در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی در انتظار بازی برگشت در برابر این تیم است تا بتواند در ادامه سومین ستاره ی قهرمانی را نیز کسب کند.

تیم استقلال تهران با 2 بار قهرمانی در آسیا و 2 نایب قهرمانی پر افتخار ترین تیم ایران در این رقابت هاست.

پوهانگ استیلرز کره جنوبی با 3 عنوان قهرمانی در صدر جدول پر افتخار ترین تیم های آسیایی است./زر





تاریخ : جمعه 93/5/17 | 5:8 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر
زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی
ناصر حجازی متولد 28 آذر 1328 در تهران، بازیکن بازنشسته فوتبال و سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران است. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1350 بود و 2 عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا،1 عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه خود دارد.
 
او همچنین به همراه تیم تاج، قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده‌ است. فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال در انتخاب برترین های قرن بیستم، ناصر حجازی را دومین دروازه بان برتر قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی و چهل و یکمین دروازه بان شایسته جهان معرفی کرده است…


ماجرای ورودش به فوتبال از آنجایی شروع شد که روزی با دوستانش به تماشای بازی آموزشگاهی که تیم مدرسه‌شان در آن شرکت داشته رفتند. در همان روز دروازه‌بان تیم مدرسه آسیب دید مربی تیم با توجه به بلندی قامت او (185 سانتی متر) و بسکتبالیست بودنش، از او خواسته که به جای دروازه‌بان، درون دروازه بایستد. که با اصرار مربی و با ترس و لرز و دلهره درون دروازه ایستاده.

 
ناصر حجازی از آن روز به عنوان یک روز بیاد ماندنی و خاطره‌انگیز یاد می‌کند و حتی خودش هم باورش نمی‌شده که چرا با وجود آن‌که برای اولین بار درون دروازه ایستاده، اینقدر خوب توپ می‌گرفته و زمانی که بازی تمام شد، همه تماشاگرانی که برای دیدن مسابقه آماده بودند، تشویقش کردند.

از همان زمان بود که ناصر حجازی به دروازه‌بانی روی آورد. تیم فوتبال نادر در دسته دوم باشگاه‌های تهران اولین باشگاهش بود و از همان تیم به تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان رسید. در سال 1348 به تاج (استقلال) پیوست و در همان سال اول، قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و جام تخت جمشید را با این تیم به دست‌آورد.

تا پایان دوران بازیگری خود به‌جز یک سال و نیم در بین سال‌های 1356 و 1358 که برای تیم شهباز بازی کرد و مدت کوتاهی پس از جام جهانی 1978 که با تیم منچستر یونایتد تمرین می‌کرد و 5 بازی برای تیم ذخیره‌های یونایتد انجام داد، در بقیه این مدت دروازه‌بان استقلال تهران بود و با این تیم چندین دوره قهرمانی در لیگ کشور، جام باشگاه‌های تهران، جام حذفی ایران و جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفت.

 
حجازی در دهه 1350 دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران بود و با این تیم، دو بار قهرمان جام ملت‌های آسیا (1972 و 1976) و یک بار قهرمان بازی‌های آسیایی 1974 تهران شد و در جام جهانی 1978 آرژانتین و المپیک 1972 مونیخ هم شرکت کرد و سهمیه حضور در المپیک 1976 مونترآل و مقام سومی جام ملت‌های آسیا 1980 را هم به‌دست آورد.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

اما این مرد خوش قامت و خوش پوش فوتبال ایران که چند وقتی است بدنبال بیماری سرطان با سرنوشت دست و پنجه نرم می کند و در بستر بیماری روزگار می‌گذراند، در عصر جمعه گذشته در حین تماشای آخرین دیدار تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر در مقابل پاس همدان بدلیل وخامت شرایط بدنی‌اش ناگهان به کمــا رفت بطوریکه پس از انتقال به بیمارستان کسری تهران، پزشکان بخش ICU این بیمارستان در جهت خارج کردن از کما، مرحله جدیدی از تزریق دارو های ضد سرطان به ناصر حجازی را در دستور کار قرار دادند.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

از صبح شنبه با خونریزی مغزی حال او به وخامت گذاشت، سطح هوشیاری‌اش پایین آمده بود تا جایی که پزشکان مرگ مغزی او را تایید کرده‌ بودند ولی از طریق دستگاه شوک مصنوعی هنوز نبض‌اش می زد و این یعنی حجازی هنوز پیش ماست. خانواده‌اش بی‌تابی می‌کردند و اشک امان‌شان نمی‌داد و آتیلا حجازی، پسر ناصر حجازی اسطوره فوتبال کشورمان از علاقمندان به ورزش و همه مردم ایران خواست تا برای سلامتی پدرش دعا کنند.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

دوستداران و هواداران ناصرخان هم ادای دین کردند، صبح یکشنبه راهی بیمارستان کسری شدند، دست به دعا برداشتند و برای شفای مرد دوست داشتنی شان دعای توسل را زمزمه کردند. باشد که توسل آنها باعث شود حجازی شفا پیدا کند.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

همه آمده بودند، پرچم آبی بدست و دعای توسل به لب. آمده بودند تا یکی از محبوب‌ترین چهره‌های فوتبالی در سخت‌ترین لحظات زندگی اش تنها نباشد. هم او که در سخت‌ترین روزهای زندگی‌اش در کنار مردم ماند و در شادی آنها سهم داشت. آمده بودند که بگویند: ناصر خان دوباره بلند شو و دوباره لبخند بزن، دل‌مان برای لبزندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

دیروز جلوی در بیمارستان کسری غلغله ای برپا بود. سربالایی میدان آرژانیتن تا مقابل بیمارستان جمعیت موج می‌زد. حدود 600 نفر در لابی بیمارستان تجمع کرده بودند و این کار پرسنل بیمارستان کسری را برای رسیدگی به سایر بیماران را مختل کرده بود. خبری نادرست که خیلی زود تکذیب شد همه را به اینجا کشانده بود. مردم نگران وضعیت حجازی بودند. همه سراغ یادگار حجازی را می‌گرفتند. "آتیلا" سنگ صبور مردم شده بود و به جمعیتی که آمده‌ بودند، می گفت: "فقط دعا کنید".

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

حجازی ممنوع الملاقات بود اما دیروز خیلی‌ها به دیدن او آمده بودند. آنها عقیده داشتند حجازی یکی از پیشکسوتان فوتبال ماست که برای فوتبال ملی و باشگاهی ایران زحمات زیادی کشیده و جایگاه و محبتی که او در دل مردم دارد بهترین پاداش حجازی است.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

پزشکان نهایت تلاش خود را برای خارج شدن حجازی از بخش مراقبت‌های ویژه انجام می دادند ولی حال کاپیتان اسطوره‌ای آبی‌ها چندان بهتر از گذشته نبود. چهره ناصر که بیهوش بر روی تخت بیمارستان افتاده بود دل هر بیننده‌ای را به درد می آورد. با این وجود پزشکان بر این باور بودند که دعاهای خیر خیل عظیم هواداران او می تواند باری دیگر، قدرت معجزه را نشان مان دهد و آنچه را که مشیت الهی است درباره این چهره دوست داشتنی فوتبال ایران رقم بزند و همینطور هم شد.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

در شرایطی که نزدیکان ناصر حجازی قصد داشتند، بیمارستان کسری را ترک کنند، خبری امیدوارکننده آنها را به بالین اسطوره آبی‌ها بازگرداند. پیام این بود: ظاهرا ناصر حجازی چشمانش را باز کرده و به تحریکات پزشکان پزشکی، خانواده‌اش و علاقمندان این پیشکسوت فوتبال را به بهبودی دوباره‌اش امیدوار کرد که او باز هم می تواند بر بیماری فائق آید.

اسطوره دروازبانی ایران که حالا با بیماری دست در پنجه انداخته در این راه سخت نیاز به دعای خیر هر چه بیشتر تمام هموطنانی دارد که روزهای ایستادنش در چارچوب دروازه ملی، او را تنها نمی گذاشتند و ما نیز برای سلامتی دروازه بان افسانه ای و دوست داشتنی ایران عزیز دعا می کنیم و امیدواریم هرچه زودتر بر بیماری خود غلبه کرده و سلامتی و بهبودی کامل خود را بدست آورد.

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

دیدار ناصر حجازی با هنرمندان: ایرج نوذری، آناهیتا همتی، سیامک انصاری، عبدالرضا اکبری، پندار اکبری و …

کمال الملک هنر ایران زمین در دیدار با مرد شماره یک فوتبال ایران زمین

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

عیادت سید حسن خمینی از ناصر حجازی در دوران شیمی درمانی

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی
عیادت ایرج نوذری و جمشید مشایخی از ناصر حجازی در دوران بیماری

ناصر حجازی در 30 اردیبهشت 1390 در حین تماشای آخرین دیدار تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر در مقابل پاس همدان بدلیل وخامت حالش به کما رفت و در روز دوم خرداد 1390صبح ساعت 10:55 در بیمارستان کسری پس از تحمل مدت ها رنج ناشی از بیماری درگذشت…




تاریخ : جمعه 93/5/17 | 4:42 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر


 

زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌

 

سید مهدی‌ رحمتی‌ در سال 1361 در تهران‌ به‌دنیا آمد‌.وی فوتبال‌ را از سال‌ 1371 و از مدرسه‌ فوتبال‌ شهید قیانوری‌ نازی‌آباد آغاز کرد و‌ تا مقطع دیپلم‌ تحصیل‌ کرده است.

 

رحمتی در سال 74 اولین‌ قرار داد خود را با تیم‌نوجوانان‌ پاس‌ امضا کرد‌ و تا سال‌ 1376در تمامی‌ رده‌های‌ سنی‌ این‌ باشگاه‌ بازی‌ کرد.

 

پس‌از آن‌ در تیم‌های‌ دخانیات‌، فجر سپاسی‌ شیراز، مس کرمان، استقلال تهران و سپاهان‌ اصفهان‌ بازی‌ کرده است.

 

رحمتی در فصل87-88 چند بازی خوب انجام داد که باعث شد به تیم ملی دعوت شود. او در ابتدای لیگ نهم 2 باره به سپاهان بازگشت. مهدی رحمتی سابقه عضویت در تیم ملی جوانان و تیم ملی امید را هم دارد.

 

افتخارات در سطح باشگاهی

 

قهرمانی جام حذفی ایران به همراهی باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز

 

مقام سومی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه فجر سپاسی شیراز

 

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه استقلال تهران

 

مقام سومی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه استقلال تهران

 

مقام سومی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه مس کرمان

 

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه سپاهان اصفهان

 

زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌

 

افتخارات در سطح ملی

 

قهرمانی بازیهای آسیایی بوسان کره جنوبی 2002

 

قهرمانی جام ال . جی ایران

 

قهرمانی جام سایوان ایران

 

قهرمانی جام ال . جی سوریه

 

مقام سومی جام ملتهای آسیا 2004 چین

 

راهیابی به جام جهانی 2006

منبع:زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌




تاریخ : جمعه 93/5/17 | 4:37 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر


فرهادمجیدی

 

سوم ژوِئن سال 1977 و یا بهتر بگوییم 13 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب رشد کرد. کم کم به فوتبال علاقه مند شد. او در کنار دو خواهر و یک برادر بزرگ شد. برادر کوچک تر فرهاد را هم خوب می شناسید. فرزاد مجیدی که درست بسان فرهاد از بهمن به استقلال تهران پیوست. فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود. از تیم های پایه کار خود را آغاز کرد. گرچه مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. فرهاد مجیدی این روزها دوباره پیراهن استقلال تهران را بر تن کرده است. پیراهنی که با آن به فرهاد مجیدی تبدیل شد و شاید با آن از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

 


آغاز یک راه طولانی

 

اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد. پس از حضوری تقریبا کوتاه در جوانان کشاورز در همان رده سنی به تیم بهمن پیوست. وضعیت در تیم جوانان بهمن بهتر از کشاورز بود. روزی 3 بار تمرین می کرد. تمرین های سنگین و نفس گیر. برای حضور در مسابقات استانی به تیم صنایع پارچین پیوست و مدت کوتاهی به صورت بازیکن قرضی در این تیم توپ زد. درخشش او در تیم صنایع باعث شد تا مربیان تیم امید بهمن برای جذب دوباره او تلاش کنند. پس از هشت ماه بازی در صنایع پارچین وارد تیم امید بهمن بود. او می دانست که اگر در رده سنی امید موفق ظاهر شود می تواند به تیم بزرگسالان و مطرح بهمن راه پیدا کند. پس وقت تلاش بود! تلاشی برای رسیدن به یک آرزوی دیرینه! او پس از یک دوره کوتاه به آرزویش رسید و پیراهن تیم بزرگسالان بهمن را بر تن کرد. آن روزها بهمن در شرایط خوب و آرمانی قرار داشت. او حالا آرزوهای بزرگتری در سر داشت...

 

فرهاد مجیدی


حضور در استقلال!

 

پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن به استقلال تهران پیوست. تیمی که همیشه آرزوی پوشیدن پیراهنش را در سر داشت. فرهاد مجیدی می دانست که راه سختی در پیش دارد. راهی که به قله های افتخار ختم می شد. او در استقلال به یک شاه مهره تبدیل شد! شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. گل که می زد یک دستش را روی سینه می گذاشت و دست دیگر را باز می کرد! حرکت او بعد از هر گل تکرار می شد. مجیدی سالها برای استقلال بازی کرد و در واقع همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

 

 

اروپا، مقصد بعدی فرهاد!

 

درخشش او در بازیهای لیگ ایران و حتی در سطح آسیا با پیراهن استقلال باعث شد تا سران باشگاه راپید وین اتریش که با استقلال روابط حسنه ای داشتند سخت به دنبال جذب فرهاد باشند. فرهاد مجیدی تصمیم خود را گرفت و در زمان حضور فتح الله زاده به اتریش ترانسفر شد. گرچه حضور او در اتریش چندان رویایی و همراه با موفقیت نبود اما فرهاد همیشه از آن به عنوان یک تجربه طلایی یاد می کند. اختلاف در مبلغ قرارداد و همین طور یکی دو مصدومیت سنگین باعث شد تا فرهاد مجیدی فکر ادامه فوتبال در اروپا را از سر خود بیرون کند. رضایت نامه او بعد از یک فصل نا موفق در اتریش صادر شد...

 

 

فرهاد مجیدی

 

امارات، نقطه آغاز...

 

شاید فکرش را نمی کرد که در امارات به آن همه موفقیت برسد. اولین تیم او در امارت الوصل بود. پس از مدت کوتاهی با شرایط فوتبال امارات آشنا شد. کم کم به یک ستاره محبوب در بین شیوخ اماراتی تبدیل شد و پوسترهای او در سرتاسر امارات به چشم می خورد. سبک بازی او با دیگر بازیکنان آنقدر متفاوت بود که بازیهای او خیلی زود به چشم آمد. فرهاد مجیدی از نظر مالی نیز آنقدر تامین بود که جایی را جز امارات ترجیح نمی داد. پس از الوصل به الاهلی امارات پیوست. در آنجا نیز بازیهای خوبی به نمایش گذاشت. اما در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاههای امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد. گل رویایی او در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. در طول مدت حضور در الاهلی حدود 130 گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال 2006 با این تیم قهرمان لیگ امارات شد.

 


حضور کم فروغ در رده ملی!

 

او در سال 1375 برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. محمد مایلی کهن مربی وقت تیم ملی به توانایی های فرهاد اعتقاد داشت. فرهاد مجیدی اولین بازی ملی خود را در برابر کویت و در سال 1375 انجام داد. گرچه او همراه تیم ملی به جام جهانی 1998 فرانسه هم رفت اما از او به عنوان یک بازیکن کم فروغ در رده ملی یاد می شود. او در حالی که در اوج بود و در امارات می درخشید خیلی کم به تیم ملی دعوت می شد و زمانی هم که به اردو ها ملحق می شد به دلیل دوری طولانی از تیم ملی نمی توانست به هماهنگی لازم برسد. او در طول دوران بازیگری خود 41 بازی ملی انجام داده است و تنها موفق به ثمر رساندن 10 گل شده است.

 

 

بازگشت به استقلال...

 

مشکلات داخلی او با مدیران النصر امارات و فسخ قراردادش باعث شد تا در بدو ورود دوباره ناصر حجازی به استقلال، صحبت از بازگشت فرهاد مجیدی به میان آید. فرهاد مجیدی پس از کش و قوس های فراوان به استقلال پیوست تا به قولی که در زمان جدایی اش از استقلال داده بود عمل کند. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند. فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره کارت آی تی سی خود را دریافت کرد تا این روزها به عنوان شاه مهره آبی ها از او یاد شود.

 

فرهاد مجیدی این روزها در تهران به همراه همسر و دخترش تیام زندگی می کند و می خواهد با درخشش در تیم محبوب و اسبق خود بار دیگر به یک ستاره تبدیل شود. فرهاد مجیدی از این هفته اجازه حضور در ترکیب استقلال را دارد. او آمده است تا خودی نشان دهد. بار دیگر با پیراهن استقلال گلزنی کند و آن حرکات معروف خود پس از گلزنی را اینبار در استادیوم آزادی انجام دهد.





تاریخ : جمعه 93/5/17 | 4:34 عصر | نویسنده : ALI7 | نظر